211 8000 834
Είσοδος
0.00€ 0.00€

Το καλάθι μου

Το καλάθι σας είναι άδειο

iSCOOL blog

Με αφορμή ένα παραμύθι, μια ιστορία ή... χωρίς αφορμή: ιδέες για δημιουργικές δραστηριότητες

Δήμητρα Καραμαούνα
Με αφορμή ένα παραμύθι, μια ιστορία ή... χωρίς αφορμή: ιδέες για δημιουργικές δραστηριότητες
Ξέρω ότι ο χρόνος πλέον αποτελεί ένα είδος πολυτέλειας και υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αξιοποιείται με τον καλύτερο τρόπο...
Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, παραθέτω κάποιες ιδέες για δημιουργικές δραστηριότητες που θα κάνουν το χρόνο σας με το παιδί δημιουργικό, διασκεδαστικό, γεμάτο φαντασία και εξέλιξη!  Η καθεμιά είναι ξεχωριστή και αγαπημένη των μικρών και των μεγάλων! Απολαύστε τες:

Επιλέξτε ένα -μη γνώριμο- παραμύθι, ένα βιβλίο, ένα κείμενο, μια ιστορία και...:

1. Διαβάστε τον τίτλο ή δείξτε το εξώφυλλο στο παιδί και ρωτήστε το ποια πιστεύει πως θα είναι η ιστορία αυτού του παραμυθιού/ βιβλίου. Η συζήτηση ξεκινά! Αφήστε τη φαντασία του παιδιού να σας ταξιδέψει!

2. Διαβάστε στο παιδί ένα κομμάτι του κειμένου και συζητήστε εάν μιλά για το παρελθόν, το παρόν ή το μέλλον και πώς το κατάλαβε.

3. Διασκεδάστε! Παροτρύνετε το παιδί να σκεφτεί: "πώς θα έλεγες την τελευταία πρόταση που διαβάσαμε εάν ήσουν ένας κύριος με πολύ χοντρή φωνή; Μια κυρία με πολύ λεπτή φωνή; Ένα παιδί που νύσταζε πολύ; " κ.λ.π

4. Προσκαλέστε το παιδί να σκεφτεί και να μιμηθεί τον άνεμο ή τον ήρωα της ιστορίας- Πώς θα μιλούσε; Πώς θα κινούταν; Τι ρούχα θα φορούσε;… Επίσης, προτρέψτε το παιδί να περιγράψει - "Πώς μπορεί να είναι το σπίτι του ήρωα της ιστορίας; / Το μήλο που έφαγε η χιονάτη;" κ.λ.π.

5. Συζητήστε: γιατί άραγε ο ήρωας να τα παράτησε…;/ πώς να ένιωσε…; / Γιατί συμπεριφέρθηκε με αυτόν τον τρόπο;/ εσύ θα έκανες κάτι διαφορετικά αν ήσουν στη θέση του; Με αυτόν τον τρόπο το παιδί θα μπει στη διαδικασία να εξηγήσει και να ερμηνεύσει τα γεγονότα, να μπει στη θέση του ήρωα και να σκεφτεί εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης μιας κατάστασης.

6. Σταματήστε την αφήγηση σε κάποιο σημείο και προτείνετε στο παιδί να συνεχίσει την ιστορία από εκεί που έμεινε και να δώσει το δικό του τέλος στην ιστορία.

7. Αφού έχετε διαβάσει την ιστορία, παροτρύνετε το παιδί να διηγηθεί την ιστορία με δικά του λόγια χρησιμοποιώντας αν θέλει και τις εικόνες.

8. Ρωτήστε το παιδί ποια είναι τα εμπόδια που συνάντησε ο ήρωας και πώς τα ξεπέρασε. Έχει συμβεί ποτέ κάτι παρόμοιο στο παιδί σας; Πώς αισθάνθηκε και πώς το αντιμετώπισε;

9.  Συζητήστε με το παιδί: Πώς θα χαρακτήριζε τον….; / Ποια σκηνή σου άρεσε περισσότερο σε αυτή την ιστορία και ποια δε σου άρεσε;/ Τι θα έκανες στη θέση του ήρωα;/ Σου άρεσε το τέλος ή θα προτιμούσες κάποιο άλλο;


Με αφορμή ένα -γνώριμο- παραμύθι, βιβλίο, κείμενο, ιστορία...:

10. Τοποθετήστε έναν γνωστό ήρωα σε ένα άλλο πλαίσιο, τελείως διαφορετικό από αυτό που τον γνωρίσατε. Αναρωτηθείτε πώς θα ένιωθε; Τι θα έλεγε και τι θα σκεφτόταν; Για παράδειγμα, σκεφτείτε τον Καραϊσκάκη στο κέντρο της Αθήνας σήμερα...

11. Σκεφτείτε με το παιδί τι μπορεί να έγινε μετά το τέλος της γνωστής ιστορίας; Για παράδειγμα, πώς θα περνούν το χρόνο τους, μετά από 30 χρόνια, τα 3 γερασμένα γουρουνάκια;

12. Αναρωτηθείτε... "Τι θα έλεγαν άραγε η Χιονάτη και η Κοκκινοσκουφίτσα αν συναντιόντουσαν τυχαία στο δρόμο;" (ή δύο άλλοι γνωστοί ήρωες)

13. Προτείνετε στο παιδί να αφηγηθεί μια γνωστή ιστορία από τη θέση ενός άλλου ήρωα της ιστορίας (όχι του κεντρικού). Για παράδειγμα, να αφηγηθεί την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας σα να ήταν ο λύκος. Έτσι, θα καταφέρει να σκέφτεται μια κατάσταση από διαφορετικές οπτικές, αλλά και να μπαίνει στη θέση του άλλου.


Άλλες ιδέες:


14. Παίξτε το παιχνίδι "σκέφτομαι όσες περισσότερες και πιο πρωτότυπες λέξεις μπορώ από ά, από δ κ.λπ "
ή "σκέφτομαι όσες περισσότερες και πιο πρωτότυπες λέξεις μπορώ που ομοιοκαταληκτούν με τη λέξη "μάνα"…. ή που τελειώνουν σε –ούλα, όπως η κοτούλα."


15. Συζητήστε καθημερινές συνήθειες. Για παράδειγμα: "Γιατί στην καθημερινότητά μας πλένουμε τα δόντια μας;/ τρώμε πρωινό;/ κάνουμε μπάνιο;" (αυτό μπορεί να γίνει και με αφορμή  μια ιστορία)

16. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ "Τι θα συνέβαινε αν…. η πόλη μας πετούσε;/ ένας άνθρωπος ξυπνούσε κι είχε μεταμορφωθεί σε σούπερμαν ή σε κουνούπι/ η βαρύτητα έπαιρνε τη βαλίτσα της και πήγαινε διακοπές;"  Ήρθε η ώρα να το κάνετε μαζί με το παιδί σας!

17. Ρωτήστε το παιδί για τις προτιμήσεις του και παροτρύνετέ το να τις στηρίξει με  επιχειρήματα. Για παράδειγμα: "Εσύ που προτιμάς να κάνεις διακοπές; στο βουνό ή στη θάλασσα και γιατί;" 


Βάλτε όλη σας τη φαντασία και την παιχνιδιάρικη διάθεση και θα περάσετε υπέροχα!!!
Τα καλύτερα παιδικά μουσεία στην Αθήνα Επόμενο Post
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ
Στις μικρές τάξεις του Δημοτικού συνδυάζουμε το μάθημα του σχολείου και τη γνώση μαζί με τη δημιουργική απασχόληση!
iSCOOL: Για τους γονείς του “Σήμερα” και την έξυπνη γενιά του “Αύριο”!
Το Δημοτικό μου είναι COOL! Τα βιβλία της iSCOOL είναι ιδανική παρέα και στις διακοπές των παιδιών!
Με θεωρία, συμβουλές και παραδείγματα, η iSCOOL βοηθά πρώτα τον γονέα να εξηγήσει στο παιδί του.
Προτεραιότητα της iSCOOL είναι να προσφέρουμε ένα ελκυστικό περιβάλλον μάθησης, με χρώμα, έμπνευση και γνώση!
Στην iSCOOL πιστεύουμε ότι οι βάσεις της εκπαίδευσης “χτίζονται” στο ∆ημοτικό
Σχεδιάζουμε με στόχο τα παιδιά να εξασκούν την κριτική τους σκέψη και αντίληψη, παρέα με το άμεσα γνωστικό αντικείμενο!
Τα νέα προσχολικά βιβλία της iSCOOL έχουν μαζί και digital apps που θα ενθουσιάσουν γονείς και παιδιά! Κυκλοφορούν τον Ιανουάριο 2019.
Newsletter
Ενημερωθείτε για εκπαιδευτικά θέματα και αποκλειστικές προσφορές!
Δωρεάν παραλαβή από τα γραφεία μας
Δωρεάν μεταφορικά με παραγγελίες άνω των 25€
Παραγγελίες έως τις 14:00 αποστέλλονται αυθημερόν
Τηλεφωνικές Παραγγελίες 10:00-21:00

Ρυθμίσεις cookies

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που περιέχουν πληροφορίες που αποθηκεύονται στον web browser του υπολογιστή σου κατά την περιήγησή σας στην ιστοσελίδα του Iscool και μπορούν να αφαιρεθούν ανά πάσα στιγμή.

Η εκπαίδευση είναι δώρο που διαρκεί για πάντα...
211 8000 834
Ηρούς 4, ΤΚ. 104 42, Αθήνα