211 8000 834
Είσοδος
0.00€ 0.00€

Το καλάθι μου

Το καλάθι σας είναι άδειο

iSCOOL blog

Πότε ένα παιδί είναι έτοιμο να πάει στην Α' Δημοτικού;

Δήμητρα Καραμαούνα
Πότε ένα παιδί είναι έτοιμο να πάει στην Α' Δημοτικού;

Δήμητρα Καραμαούνα
Νηπιαγωγός, Εκπ. Παιγνιοθεραπεύτρια
ΜΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική πράξη
ΜΑ Σχολική Συμβουλευτική


Σχολική Ετοιμότητα

Ο βαθμός σχολικής ετοιμότητας ενός παιδιού ορίζεται από το επίπεδο ανάπτυξής του και κατάκτησης βασικών δεξιοτήτων και γνώσεων απαραίτητων για την ένταξη του στο Δημοτικό σχολείο και την επιτυχή ανταπόκρισή του στις νέες απαιτήσεις. Συνήθως ένα παιδί είναι έτοιμο να παρακολουθήσει την Α Δημοτικού μεταξύ 5 χρονών και 7 μηνών και 6 χρονών και 6 μηνών.
Ποια είναι τα κριτήρια σχολικής ετοιμότητας ανά τομέα ανάπτυξης:


Γλωσσικός τομέας

  • Αντιλαμβάνεται το λόγο
ακολουθεί σύνθετες οδηγίες, παρακολουθεί και κατανοεί απλές ιστορίες , παρακολουθεί και κατανοεί μια απλή συνομιλία, κατανοεί  ανέκδοτα, γρίφους και απλά λογοπαίγνια

  • Εκφράζεται μέσα από το λόγο
χρησιμοποιεί προτάσεις , περιγράφει ένα γεγονός ή μια ιστορία, δημιουργεί και παίζει ιστορίες, διατυπώνει με ερωτήσεις την περιέργειά του, εκφράζει μέσα από το λόγο τις ιδέες, τις απόψεις, τις προτιμήσεις και τα συναισθήματά του, απαντά σε ερωτήσεις, συμμετέχει σε συζητήσεις, ξεκινά το ίδιο μια συζήτηση, χρησιμοποιεί σωστά τον πληθυντικό αριθμό και τους χρόνους, η ομιλία είναι πλήρως κατανοητή από μη εξοικειωμένους ακροατές


Κοινωνικός τομέας

  • Γνωρίζει και εφαρμόζει βασικούς κανόνες που διέπουν την κοινωνία
μπορεί να συστηθεί σε κάποιον, χαιρετά όταν μπαίνει ή βγαίνει από κάποιο χώρο, έχει βλεμματική επαφή, συμμετέχει σε διάλογο, εκφράζεται και μέσα από το πρόσωπο μη λεκτικά, εκφράζει περιέργεια για τον κόσμο, ακολουθεί απλούς κανόνες, προσαρμόζεται  σε συνθήκες μη οικείες


Κινητικός τομέας

  • Οργάνωση και Συγκέντρωση σε καθιστή θέση για ορισμένη ώρα

  • Αδρή κινητικότητα
ισορροπία, αδρός και αμφίπλευρος συντονισμός, ασκήσεις με πηδήματα και μπάλα

  • Λεπτή κινητικότητα
χρήση ψαλιδιού, κράτημα μολυβιού, αντιγραφική ικανότητα σχημάτων και κεφαλαίων γραμμάτων, οπτικοκινητικός συντονισμός, οπτική επεξεργασία

  • Δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο


Γνωστικός τομέας

  • Λογικομαθηματικές έννοιες
απαριθμεί, γράφει αριθμούς, αναγνωρίζει την ποσότητα και την αναπαριστά συμβολικά, συγκρίνει αριθμούς, μεγέθη και σχήματα, συνθέτει, αναλύει, σειροθετεί, προσθέτει, αφαιρεί, αντιλαμβάνεται τη διατήρηση του βάρους, του όγκου, του μήκους, της ποσότητας, αναγνωρίζει συμμετρίες και μοτίβα, ερμηνεύει δεδομένα, διατυπώνει υποθέσεις και ανακαλεί πληροφορίες από τη μνήμη

  • Φωνολογική ενημερότητα
αναγνωρίζει το αρχικό φώνημα μιας λέξης (φωνήεν ή σύμφωνο), βρίσκει λέξεις που αρχίζουν με το ίδιο φώνημα όπως η λέξη- στόχος, αναγνωρίζει εάν δύο ή περισσότερες λέξεις έχουν κοινό αρχικό φώνημα, απαλείφει το αρχικό φώνημα μιας λέξης, αντικαθιστά το αρχικό φώνημα μιας λέξης, αναγνωρίζει εάν σε μια λέξη υπάρχει ένα συγκεκριμένο φώνημα, αναλύει μια λέξει απαγγέλλοντας ένα- ένα τα φωνήματά της, συνθέτει τη λέξη όταν δίνονται τα επιμέρους φωνήματα

  • Γραπτή έκφραση
γράφει το όνομά του, αναγνωρίζει τα κεφαλαία και τα πεζά γράμματα της αλφαβήτας, σειροθετεί τα γράμματα της αλφαβήτας, αντιγράφει λέξεις, συμπληρώνει ελλιπείς προτάσεις ή ελλιπείς λέξεις, αναγνωρίζει λέξεις και συλλαβές

  • Χωρικές έννοιες
Χρησιμοποιεί με ευκολία χωρικές έννοιες για να περιγράψει θέσεις (πάνω-κάτω, δεξιά- αριστερά, μέσα- έξω, ανάμεσα κλπ)

  • Χρονικές έννοιες
Ξέρει και αντιλαμβάνεται χρονικές έννοιες όπως πρωί- μεσημέρι- βράδυ, τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες και τις εποχές


Συναισθηματικός τομέας

  • Αυτοεξυπηρέτηση
ντύνεται, πλένεται, τρώει, κοιμάται μόνο του

  • Θεωρία του νου
μπορεί να μπαίνει στη θέση του άλλου και να αντιλαμβάνεται ένα γεγονός από διαφορετικές απτικές

  • Συναισθηματική νοημοσύνη
Αναγνωρίζει, κατανοεί, ρυθμίζει τα συναισθήματά του αλλά αναγνωρίζει και των άλλων

  • Συναισθηματική ωριμότητα
δείχνει εμπιστοσύνη, εκφράζει περιέργεια για τον κόσμο, έχει αυτοέλεγχο, μπορεί να διαχειριστεί σχέσεις και συγκρούσεις, επιδιώκει την επικοινωνία και συνεργάζεται

Να θυμάστε πως κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Δώστε στο παιδί σας το χρόνο που χρειάζεται και θα έχει μια όμορφη σχολική πορεία!
Προηγούμενο Post Πώς θα βοηθήσω το παιδί μου να εξοικειωθεί με την Αλφαβήτα
Ποια είναι η καλύτερη ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μια ξένη γλώσσα; Επόμενο Post
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ
Στις μικρές τάξεις του Δημοτικού συνδυάζουμε το μάθημα του σχολείου και τη γνώση μαζί με τη δημιουργική απασχόληση!
iSCOOL: Για τους γονείς του “Σήμερα” και την έξυπνη γενιά του “Αύριο”!
Το Δημοτικό μου είναι COOL! Τα βιβλία της iSCOOL είναι ιδανική παρέα και στις διακοπές των παιδιών!
Με θεωρία, συμβουλές και παραδείγματα, η iSCOOL βοηθά πρώτα τον γονέα να εξηγήσει στο παιδί του.
Προτεραιότητα της iSCOOL είναι να προσφέρουμε ένα ελκυστικό περιβάλλον μάθησης, με χρώμα, έμπνευση και γνώση!
Στην iSCOOL πιστεύουμε ότι οι βάσεις της εκπαίδευσης “χτίζονται” στο ∆ημοτικό
Σχεδιάζουμε με στόχο τα παιδιά να εξασκούν την κριτική τους σκέψη και αντίληψη, παρέα με το άμεσα γνωστικό αντικείμενο!
Τα νέα προσχολικά βιβλία της iSCOOL έχουν μαζί και digital apps που θα ενθουσιάσουν γονείς και παιδιά! Κυκλοφορούν τον Ιανουάριο 2019.
Newsletter
Ενημερωθείτε για εκπαιδευτικά θέματα και αποκλειστικές προσφορές!
Δωρεάν παραλαβή από τα γραφεία μας
Δωρεάν μεταφορικά με παραγγελίες άνω των 25€
Παραγγελίες έως τις 14:00 αποστέλλονται αυθημερόν
Τηλεφωνικές Παραγγελίες 10:00-21:00

Ρυθμίσεις cookies

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που περιέχουν πληροφορίες που αποθηκεύονται στον web browser του υπολογιστή σου κατά την περιήγησή σας στην ιστοσελίδα του Iscool και μπορούν να αφαιρεθούν ανά πάσα στιγμή.

Η εκπαίδευση είναι δώρο που διαρκεί για πάντα...
211 8000 834
Ηρούς 4, ΤΚ. 104 42, Αθήνα