211 8000 834

Το καλάθι μου

Το καλάθι σας είναι άδειο

iSCOOL blog

Διαβάζω το παιδί μου ή το μαθαίνω να διαβάζει μόνο του;

Δήμητρα Καραμαούνα
Διαβάζω το παιδί μου ή το μαθαίνω να διαβάζει μόνο του;
Πολλοί σύγχρονοι γονείς αναρωτιούνται ποια στάση πρέπει να κρατήσουν όσον αφορά στη μελέτη και στην προετοιμασία του παιδιού για το σχολείο. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι τα οφέλη που αποκομίζει το παιδί από το να διαβάζει μόνο του είναι πολλά και πολύ σημαντικά για την πορεία της ζωής του.

Αυτά τα οφέλη συνοψίζονται παρακάτω:

1. Αναπτύσσουν στρατηγικές μελέτης, οργάνωσης και διαχείρισης σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.

2. Αναπτύσσουν δεξιότητες αυτοοργάνωσης και διαχείρισης χρόνου.

3. Επιτυγχάνουν τη σταδιακή ανεξαρτησία τους και αναπτύσσουν δεξιότητες αυτοπειθαρχίας και υπευθυνότητας

4. Αναλαμβάνουν αποκλειστικά την ευθύνη του εαυτού και των πράξεών τους.

5. Μαθαίνουν να λαμβάνουν πρωτοβουλίες και να νιώθουν αυτοπεποίθηση και αυτεπάρκεια αφού ό,τι καταφέρνουν είναι καταβάλλοντας δική τους προσπάθεια.

6. Η επιβράβευση είναι αληθινή και η μάθηση που επέρχεται από τα λάθη τους ωφέλιμη.


Οι γονείς έχουν εξίσου σημαντικό ρόλο στην καλλιέργεια της αγάπης για τη μάθηση με τους εκπαιδευτικούς ωστόσο οι ρόλοι θα πρέπει να είναι διακριτοί, συμπληρωματικοί, όχι όμως αλληλεπικαλυπτόμενοι. Η μεταγνώση, δηλαδή το να μαθαίνω πώς να μαθαίνω είναι πολύ σημαντικότερη από τη γνώση και σε αυτό έχουν καθοριστικό ρόλο οι γονείς.
 
Τι πρέπει να κάνει ο γονιός:

1. Μεταδίδει την αγάπη για τη γνώση και τη μάθηση ως αξία της ζωής. Πώς; Αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση. Αν ο ίδιος ενδιαφέρεται να μαθαίνει καινούργια πράγματα, είναι ανοικτός στη γνώση, επιλέγει να διαβάζει βιβλία στον ελεύθερό του χρόνο, τότε δε χρειάζεται να ανησυχεί.

2. Να δώσει στη σχολική επίδοση του παιδιού τη σημασία που έχει αποτελώντας ένα από τα πολλά κεφάλαια της ζωής του παιδιού και να μην ταυτίζει το παιδί μόνο με την ιδιότητα του μαθητή.

3. Να υποστηρίζει το παιδί και να το καθοδηγεί όταν χρειάζεται, πάντοτε έχοντας ως στόχο τη σταδιακή αυτονόμησή του.

4. Να αφήνει το περιθώριο στο παιδί να κάνει λάθη, να α­ποτυγχάνει, για να αντιληφθεί την αξία και τη διαφορά της επιτυχίας και της αποτυχίας.

5. Να εξασφαλίζουν στο παιδί ένα ευνοϊκό περιβάλλον στο σπίτι για μελέτη και μάθηση.

6. Να παρέχουν στο παιδί ευκαιρίες μάθησης μέσα από εκπαιδευτικές εκδρομές, από επισκέψεις σε μουσεία, από συζητήσεις και επαφή με τις τέχνες.

7. Να κρατούν τον πολύτιμό τους ρόλο ως γονείς και να μην αναλαμβάνουν αυτόν του δασκάλου γιατί το παιδί οδηγείται σε σύγχυση.

8. Να ενδιαφέρονται για την αγάπη για τη μάθηση και όχι για την απόκτηση καλών βαθμών.


Η iSCOOL ενισχύει την αυτονομία των παιδιών σχεδιάζοντας προσχολικά βιβλία με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα παιδιά αυτής της ηλικίας με ελάχιστη ή καμία καθοδήγηση από κάποιο ενήλικα. Στην επίτευξη αυτού του στόχου έρχεται να ενισχύσει η ειδικά σχεδιασμένη ηλεκτρονική εφαρμογή που συνοδεύει κάθε έντυπο βιβλίο.

Αφήστε χώρο σε εμάς να γίνουμε οι δάσκαλοι του παιδιού στο σπίτι και θα αφήσουμε το χρόνο σε εσάς να είστε οι γονείς του!
Προηγούμενο Post Σε ποιο μαθησιακό τύπο ανήκει το παιδί μου;
Tips για ομαλή μετάβαση του παιδιού από το Νηπιαγωγείο στην Α' Δημοτικού Επόμενο Post
Newsletter
Ενημερωθείτε για εκπαιδευτικά θέματα και αποκλειστικές προσφορές!
iScool Plato quote
Δωρεάν μεταφορικά με παραγγελίες άνω των 25€
Καλέστε μας 211 8000 834 για την παραγγελία σας 10:00 - 21:00
Παραγγελίες έως τις 18:00 αποστέλλονται αυθημερόν
info@iscool.gr
Δωρεάν παραλαβή από τα γραφεία μας

Ρυθμίσεις cookies

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που περιέχουν πληροφορίες που αποθηκεύονται στον web browser του υπολογιστή σου κατά την περιήγησή σας στην ιστοσελίδα του Iscool και μπορούν να αφαιρεθούν ανά πάσα στιγμή.